Friday, November 09, 2007

09/11/2007

barangsiapa yg terbunuh kerana membela hartanya,maka ia mati syahid.barangsiapa yg terbunuh membela dirinya,maka dia mati syahid.barangsiapa yg terbunuh membela agamanya maka dia mati syahid dan barangsiapa terbunuh kerana membela kehormatannya maka dia mati syahid (riwayat tarmizi).

jika seseorg yg mempunya kuasa dan penghormatakan memberikan kata-kata hina(baca:hujah) kepada aku,akan aku balas dengan hujah.tetapi jika dia menggunakan kuasa untuk menjatuhkan aku,aku tidak mempunya kuasa untuk melawan kembali.tetapi no, there are always have a ways dan aku akan usahakan.

kejadian ini membuatkan aku termanggu dengan kata-kata. "alangkah moleknya ketinggian ilmu itu didampingi oleh kerendahan hati".

"intelektual yang berpolitik dalam hal-hal keilmuaannya" cukup merimaskan aku pada minggu ini.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home