Thursday, March 25, 2010

Perasaan Dan Logikal

Kadang kali aku berada pada suatu tahap tidak dapat mencari suatu perkataan pun.Aku termenung,terpaku sendirian.Tatkala itu aku biarkan perasaan yang berkata-kata di dalam bahasanya.Kadangkala ia berkata-kata dalam bahasa tangisan,kadang-kadang dalam bahasa lenggok badan,kadang-kadang tanpa sebarang apa-apa, dan kerap kali juga berakhir dengan bahasa tulisan.

Aku suka menyelami perasaan walau itu bukan langkah yang bijak, seringkali kita lemas oleh perasaan sendiri. Namun aku juga tidak suka menjadi seorang yang terlalu logikal kerana nanti akan ada sebanyak mungkin perkara yang objektif yang terpaksa kita hadapi.Aku juga tidak mahu menjadi yang sedang-sedang sahaja kerna nanti aku dianggap sebagai manusia biasa-biasa.Aduh...amat sulit untuk memilih antara dua ini.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home