Monday, January 01, 2007

01/01/2007

ShaH DuDuK TeRMaNGukAkU
puisi utk org yg terduduk (samada kerana tol,yuran skolah-buku kerja xguna, result exam atau di dlm kE-DUNGUan)


Ma'afkan aku!kalau aku sering saja berlaku songsang,
terutama di perayaan tahunan seperti hari ini...
Apabila orang telah sedia duduk,
aku bangun berdiri
Apabila orang bertepok,
aku diam
Apabila orang orang ghairah berbincang,
aku tidor
Apabila orang membaca zikir,
aku takot mati

Ma'afkan aku jika aku sering saja berlaku songsang
terutama di perayaan tahunan seperti hari ini
Orang lain sudah merdeka,
aku belum
Aku bahagia kerana aku masih Melayu,

-Pyan Habib-

p/s:dan jika kamu menuruti ORANG RAMAI di muka bumi ini, nescaya mereka akan menyesatkan kamu dari jalan Allah.....(Al-An'aam:116)

~aku suka menjadi bhgian yg sedikit dan aku tidak pandai berbicara~ lebih la la la