Sunday, March 29, 2009

30/03/2009

Aku agak terlupa apa yang aku ingin jadi semasa aku berusia 16 dan 17 tahun, maksud aku, orang yang sebagaimana yang aku ingin jadi.

Hujung minggu lepas, sahabat aku memerlukan bantuan untuk aku menjadi fasi untuk satu program bagi pelajar sekolah menengah atas dari pelbagai jenis sekolah. Aktiviti fizikal namun bercorak islamik. Undangan di saat-saat akhir.

Aku orangnya adalah seperti- tidak mampu menyediakan mental dan psikologi secepat yang mungkin dalam hal-hal sebegini. Jika aku ingin menghadiri seminar, kursus, camping dan seumpamanya aku memerlukan masa untuk "mendatangkan" mood sesuai dengan objektif dan tujuan sesuatu program itu, jika tidak, maka aku hanya menghadiri dengan separa sedar/terpaksa dan hasilnya adalah sesuatu yang mengecewakan bagi pihak aku. Dalam kata yang lain memerlukan masa untuk membina self-confident diri sebelum itu.

Walaubagaimanapun aku sedaya upaya, tempah semalaman aku gunakan untuk menyakinkan aku untuk menghadapi kerenah peserta, penyelia kawasan kem dan orang sekeliling.

Aku hadir di awal pagi, taaruf dengan peserta dan semasa aktiviti pertama terus ditegur oleh penyelia di kawasan camp supaya tidak memakai jeans dan pakaian yang tidak sesuai. Adus...sedangkan sehelai track suit pun aku tidak bawa. Mujur aku menerima segala itu dengan sepositif yang mungkin. Aku tetap "cool down".

Aku agak terlupa apa yang aku ingin jadi semasa aku berusia 16 dan 17 tahun, maksud aku, orang yang sebagaimana yang aku ingin jadi.

Cabaran : sudah tentulah aku tidak menjadi seorang fasi yang baik kerana aku sudah terlupa aku orang yang bagaimana ketika itu.

pengajaran : Pengalaman adalah ijazah yang tidak ternilai.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home