Saturday, October 11, 2008

11/10/2008

ayat-ayat cinta

aku bukanlah tahu sgt pasal filem-filem ini. masa terluang di mlm jumaat aku habiskan dgn menonton filem ayat-ayat cinta. novelnya masih lagi disimpan pemberian dari seorg teman, baru aku baca 2 mukasurat. terus terang, aku tidaklah teruja sgt menonton filem itu, biasa-biasa aja perasaan aku.tetapi aku amat tertarik sgt dengan lagu ayat-ayat cinta nanyian rossa, melodi dan liriknya amat memberansangkan.berani aku katakan, melodi dan lirik lagu itu tergiang-giang di dlm solat aku!ya, walupun seakan agak melucukan ayat " pemikiran hati" itu.

ROSSA - AYAT-AYAT CINTA
Desir pasir di padang tandus
Segersang pemikiran hati
Terkisah ku di antara cinta yang rumit

Bila keyakinanku datang
Kasih bukan sekadar cinta
Pengorbanan cinta yang agung
Ku pertaruhkan

Maafkan bila ku tak sempurna
Cinta ini tak mungkin ku cegah
Ayat-ayat cinta bercerita
Cintaku padamu
Bila bahagia mulai menyentuh
Seakan ku bisa hidup lebih lama
Namun harus ku tinggalkan cinta
Ketika ku bersujud

Bila keyakinanku datang
Kasih bukan sekedar cinta
Pengorbanan cinta yang agung
Ku pertaruhkan

Ketika ku bersujud.

buat teman, aku bukan siapa-siapa. maafkan bila ku tak sempurna dan selama-lamanya tidak pernah sempurna.ana asif.


apa hukumnya ya??

terkadang-kadang aku terpikir ketika menjamah makanan yg sedap2, ketupat dan rendang ayam,nasik putih berlaukkan ayam goreng dan tempe goreng masak pedas, menikmati teh 'o ais kurang manis di waktu panas ketika saudara-saudaraku diserata malaysia dan dunia tidak menikmati makanan yg sebegitu, tiada ayam goreng dan sambal tempe, tiada teh 'o ais kurang manis. yg ada jika bernasib baik nasi putih berlaukkan ikan masin, atau mungkin lebih teruk dari itu dibawah khemah atau rumah yg atapnya bocor dan dindingya reput dimamah usia.berdosakah aku jika aku tetap juga menjamah makanan aku itu?ketika aku memakai pakaian yg elok jahitannya dan tiada tampalan koyak padanya sedangkan ada saudara-saudara aku tidak punyai pakaian langsung.apakah tuhan akan tanya perbuatan aku itu di akhirat nanti?

dan aku selalu bertanya dan tertanya, mengapakah rasul saw cinta kita itu menjamah sekadar tamar sewaktu berbuka dan bersahur.dan mengapa rasul saw memakai pakaian yg terdapat tampalan padanya?

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home