Friday, September 05, 2008

05/09/2008

31 august 2008

2300

alhamdulillah,akhirnya dapat juga bersua kenal dgn sahabat-sahabat usrah di mukim ini setelah beberapa bulan mencuba akibat drpd berlainan jadual harian, kesibukan dunia disamping penyusunan jadual aku yg lemah. sejak dari tahun 1999 hingga ke hari ini aku sudah 3 kali aku berpatah arang dengan medan usrah ini. Pada awal tahun ini sekali lagi peganganku terhadap gerakan usrah bergoncang, namun apabila aku bermuhasabah kembali dan berfikir tenang secara rasional bahawa keperluan kepada perlaksanaan nilai-nilai islam dalam diri,kehidupan bermasyarakat menuntut kpd biah dan persekitaran (daulah) yg sesuai yg padanya kini tidak dapat tidak dihidupkan secara halaqah.maka aku berpendapat bahawa dakwah dan tarbiyyah(usrah) itu perlu beriringan dan bergerak selari dan masih, kita perlu bekerja utk memperbaiki yg mana kita rasa perlu diperbaiki dalam hal itu. aku selalu mengingatkan kpd rakan-rakan aku betapa kita perlu bekerja untuk apa yg kita percaya. carilah kebenaran dan setelah meyakininya,maka bekerjalah bersungguh2 utk itu secara ikhlas dan semoga Tuhan kurniakan nikmat dan pintu hidayah-Nya.

Demi jiwa dan penyempurnaannya,maka Allah mengilhamkan kpd jiwa itu jalan kefasikan dan ketaqwaan. sesungguhnya beruntunglah siapa yg mensucikan jiwa itu dan sesungguhnya rugilah siapa yg mengotorinya. as-syam 7-10

2 Comments:

Blogger Masy said...

selamat bpuasa shah.. lama x dtg blog akak ye :)

6:20 PM  
Blogger shay said...

selamat menyambut ramadhan al mubarak... ampun maaf dipinta selama perkenalan ini...

2:16 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home