Tuesday, June 23, 2009

23/0/2009

Aku tersangatlah malas untuk membaca jika berada di rumah. Tempat aku semangatnya memuncak-muncak untuk membaca adalah jika berada di rumah ibadah, seminar dan juga di perpustakaan.Petang tadi sewaktu aku melakukan aktiviti jogging aku membawa sebuah buku, aku letakkannya ditepi padang bersama-sama dengan sebotol air masak.

Usai aku berjogging, aku berehat dan cool down untuk seketika, aku capai air masak dan meneguknya sambil membawa buku berjalan menuju ke tempat duduk stadium yang berbumbung. Sambil membetulkan pinggung di tempat duduk yang tersangat kecil,lembut dan berhabuk itu aku sempat melihat bola digolek ditendang di tengah padang.

Aku tidak tahu kenapa tetapi tersangat enjoy membaca di dalam keadaan begitu, adakah kerana ruang oksigen yang lebih banyak yang disedut selepas penat berjogging, atau kerana persekitaran yang begitu mendamaikan( atau mungkin sahaja rumah aku sebenarnya yang tidak tenang?).

Namun yang pasti, pengalaman yang pelbagai itu patut dirasai dan dinikmati dengan penuh rendah diri. Jika sesuatu itu sukar berubah dan tidak mendorong, carilah sumber ispirasi dan persekitaran yang baik untuk menjadi pemangkin. Semoga pengalaman yang baik menjadi ingatan yang segar di dalam penjara dunia.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home