Wednesday, April 14, 2010

Penulisan Politik

Sudah lama aku tidak menulis tentang politik, kerana soal dasarnya masih sama, tiada perkembangan. Namun aku tertarikdengan perkara yang dimainkan oleh pengarang utusan ini.


Percaturan 'tiga anak Ibrahim'
dipetik dari akhbar Utusan Malaysia

Ulasan mengenai artikel ini.
- Banyak yang bermain difikiran aku, siapakah pemuda PAS yang berbicara dengan penulis ini, dan mengapakah pemuda tersebut boleh berkongsi pendapat dengan penulis ini.Jika pemuda ini mengetahui bahawa penulis ini daripada Utusan,mengapakah pemuda masih sanggup berkongsi pendapat(lainlah jika pemuda ini ingin pendapatnya disiarkan).

- Siapakah pemimpin muda ini,mungkin hanya sekadar ketua lujnah taman?

-Berapa pengarang ini medapat wang dengan satu artikelnya?Ialah dengan maklumat dari seorang pemuda PAS dan analisa oleh Ahmad Masrizal Muhammad kerja ini mungkin agak sukar,hehe...

- Siapakah Ahmad Masrizal Muhammad,mengikut pengarang ini beliau merupakan seorang penganalisa politik. Mungkin Ahmad Masrizal Muhammad perlu menulis tentang dirinya di wikipedia.net agar mudah kita mencari identiti beliau.

-Lain-lainnya adalah isu yang dikitar semula.Amat membosankan politik tanah air,mungkin kerana gaya ulasan penulis-penulis politiknya baik dari pembangkang,mahupun kerajaan.Ya ampun...

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home