Sunday, October 08, 2006

08/10/2006

Between amy's seroja and mawi's seroja
what the diff?
maybe in genre, mawi- world music and amy-rock n roll


the samething
the title of seroja, both men


so,what the islamic's view?
maybe mawi long time ago was guru agama, while amy was not


so, could we decide mawi more islamic than amy?
amy pon solat and amy itu islam, aku pon solat and i am muslim too, so we are in of sync


so which side the islamic of mawi?
amy sing a song nur ain, or intifada but amy sing a song suralabaya dlm D' major, i guess suralabaya more sufism rather than the nur ain


so what was more?
maybe malay like to polemic, owh not...actually malay people have the higest and enormous emotional themself


who's the malay??
nor than less,that i am,bcoz i write about mawi


imej islam

org yg lebih islamnya diminta jgn marah kalo org yg tak islamic islamnya kata org yg pakai lebai pon main no. ekor, org yg bawak tasbih pon masuk pub
ini kerana,org yg lebih islamnya selalu(terlalu??) memuji2 org yg berimej islam.


conclusion (maybe question)
adakah org yg lebih islamnya dan org yg kurang islamic islamnya selalu terkeliru dgn imej islam??


p/s : seperti terkelirunya aku menulis dlm bahasa inggeris dan melayu ini,hehehe~

note shah:
seperti yg dijangka minggu ini adalah diantara minggu yg plg busy kerana aku mempunyai byk test. PSM aku juga akan ditentukan dlm minggu ini juga.Aku ingatkan dlm cuti hujung minggu ini aku dapat menelaah semua benda yg akan masuk ujian minggu ini, tetapi sekali lagi azam tinggal azam~ Assigment aku, menulis esei review mengenai filem yg aku tonton dm bab "pop culture" masih belum selesai kerana sewaktu aku menonton "Good Nite and Good Luck" aku tertidur di pertengahan filem, jadi seperti aku masih tak buat apa2 utk assigment itu juga,hehe~