Wednesday, November 01, 2006

01/11/2006

Photobucket - Video and Image Hosting
Sabtu ini jgn lupa tonton Saudagar Besar Dari Kuala Lumpur-2.00 ptg di TV1, aku hanya sempat melihat sepintas lalu iklannya di peti tv. naskah oleh Keris Mas atau nama sebenarnya Kamaludin Muhamad ini diterbitkan pd 1983(sudah tentu aku tidak lahir lg).dan jgn lupa Keris Mas adalah penerima pertama Sasterawan negara. Sabtu di TV1 pada petang hari menyiarkan drama adaptasi daripada cerpan atau pun novel karya tempatan. Dan ini membuatkan aku terimbas kembali aroma kondisi sewaktu menonton Tamu di Bukit Kenny sewaktu aku kecil dahulu.

"jikalau org-org cina menganggap kuasa politik org-org bumiputera itu mengikis pegangan mereka dlm ekonomi,mereka silap Tan Sri," antara dialog aktor eman manan

Tokoh yg dulunya aku cukup kagumi Husam Musa menggesa sekumpulan penulis Kelantan memisahkan politik daripada karya-karya kreatif, kononnya politik boleh "membantutkan usaha melahirkan karya-karya bermutu."!
Dan pada aku karya-karya besar harus ada politik,baru ia segar! meskipun aku tidak minat dan xingin ambil tahu apa itu politik.

p/s: blog ini terpaksa menumpukan perhatian kpd "final exam".