Friday, October 20, 2006

21/10/2006

kenapa tangkap dia...
membaca akhbar mengenai pembebasan beberapa tahanan ISA sedikit pon tidak menguja aku. sejak dr peristiwa 2001 aku memaksa diri aku utk tidak berbicara mengenai ISA lg. ia bermaksud aku tidak akan memaafkan langsung org2 yg menggerakkan ISA. terujakah anda terhadap pembebasan Nik Adli? sekurang2nya dia masih mempunya sekolah utk diajar (baca: matapencarian). atau terujakah anda tentang pembebasan beberapa kerat org politik, yg kemudiannya tempat2 mereka di pentas2 ceramah umum yg telah pasti.tetapi bagaimana dgn pembebasan org yg tidak dikenali?? apa salah org2 yg tidak dikenali ini?? penangkapan 2001 dihadapan kami mmg aku tidak dpt lupakan. apa salah dia?? mengapa kami tidak disoal siasat berikutan kesalahan dia?? tidak takutkah mereka2 ini sempat mengajar kami perkara yg anda takutkan itu atau sekurang2nya menanam benih pikiran. mulai dari saat itu, aku tidak pernah mendoakan pembebasan dia kerna aku tahu bila dia dibebaskan akan ada org2 yg lain di ISA kan(dan kami tidak pernah solat hajat serta membaca yasin bg membebaskannya). tetapi sampai kini aku masih dihantui dgn persoalan...kenapa tangkap dia???


Dan kepada anda. apa yg anda harapkan drpd pembebasan ini....? hanya sekadar tersenyum melihat insan2 yg telah bebas berdakapan dgn anak isteri di pagi raya??atau lebih dari itu....