Monday, December 01, 2008

02/12/2008

Kehidupan, sudah tentu ada yang dibenci dan ada yang paling disukai.Baik, itu ayat penyata yang pertama. Di dalam kehidupan saya, saya tidak menyukai traffic jam. Baik, itu pengakuan pertama saya. Saya lagi menjadi marah apabila tarffic jam ditambah dengan tersesat jalan di dalam keadaan perut lapar. Baik, itu adalah kelemahan saya. Bayangkan traffic light hanya selang 50 meter dan itu adalah sesuatu yang tidak effisyen bagi masyarakat. Baik, itu adalah kritikan saya. Dan bayangkan pula jalan kampung tetapi traffic jam seperti di hutan batu.Baik, itu adalah kritikan tak membina dari saya. Tetapi semuanya hilang, maksud saya, marah saya, lapar perut saya, kritikan-kritikan saya, ketika memandang wajah insan yang tetap sabar menunggu saya di tepi jendela biliknya walaupun matanya amat mengantuk. Dan itu adalah cinta saya.

Itulah adalah sebahagian daripada kehidupan saya.Agak membosankan bagi ramai orang, tetapi bagi saya amat membahagiakan.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home