Thursday, January 22, 2009

23/01/2009

Jerry seorang yang sangat positif mengenai kehidupan dan juga seorang yang natural motivator. Pekerjaannya sebagai seorang pengurus restoran memebuatkannya dia selalu bergaul dengan khalayak. Pekerja bawahannya sangat senang dengan. Mereka akan mengikut Jerry jika Jerry berpindah dari satu restoran ke satu restoran yang lain.

Jerry tahu bagaimana untuk berdepan dengan pekerja yang berada di dalam mood yang buruk. Apa bila menerima komplen,Jerry sering meransang supaya setiap pekerjanya melihat di sudut yang positif setiap perkara untuk setiap perkara yang terjadi. Melihat ini aku selalu tertanya-tanya.Lalu aku bersuara,"bagaimanakah kamu boleh jadi sepositif itu?"

Jerry menjawap,"Setiap pagi apa bila aku bangun aku akan bertanya kepada diri, bagaimanakah aku akan jadi untuk hari ini. AKu boleh memilih ingin menjadi ceria atau pun duka, bad mood atau good mood. Dan aku memilih untuk jadi ceria dan good mood.

Aku bertanya kembali"Bukankah itu sangat susah?" Jerry menjawap,"Betul memang sangat susah, tetapi hidup ini adalah pilihan bagaimana kita ingin menerimanya, semuanya terletak di tangan kita untuk memilih yang mana".

Bersambung...

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home