Sunday, August 09, 2009

Emosi dan Fizikal

Sekarang aku agak memahami bagaimana atlit atau seseorang yang suka melakukan aktiviti-aktiviti lasak mengalami kecederaan yang berpanjangan. Perasaan itu bukanlah suatu perasaan seperti bersenang-senang dengan kecederaan yang sebegitu. Ia sebenarnya begitu mengganggu emosi dan fizikal.

Setelah hampir 6 bulan sakit belakang aku tidak baik akibat kedegilan aku yang masih melakukan perkara-perkara yang tidak sepatutnya. Semalam adalah yang paling teruk sekali, bebanan yang berlebihan yang dibawa sewaktu jungle tracking di hutan negara menjadi suatu igauan dan kesakitan yang amat sangat. Aku sudah berazam akan berhenti mengenakan beban terhadap pinggang aku selama satu bulan mulai saat ini. Aku sentiasa berdoa semoga kesihatan ini bertambah baik Hanya doa yang dekat di hati aku buat masa sekarang.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home